دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارائه دستاورد‌های آموزشگاهی 

به مناسبت هفته مهارت آموزی و با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارائه دستاورد‌های آموزشگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای آزاد ورک شاپ یکروزه در سوادکوه برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸ - 30July 2024

ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارائه دستاورد‌های آموزشگاهی به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، به مناسبت هفته مهارت آموزی و با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارائه دستاورد‌های آموزشگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای آزاد ورک شاپ یکروزه در خیابان خدمات و همکاری شهرداری و کارآفرینان و مراکز آموزشی با حضور قاسمی معاون عمرانی فرمانداری سوادکوه و جمعی از مسؤلین افتتاح شد.

«غلامعلی کریمی زیولایی» رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای غدیر سوادکوه و سوادکوه شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مازندران با اشاره به ششم الی ۱۱ مرداد روز آموزش‌های و فنی و حرفه‌ای است، اظهار داشت: به همین مناسبت با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارائه دستاورد‌های آموزشگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای آزاد ورک شاپ یکروزه در خیابان خدمات و همکاری شهرداری و کارآفرینان و مراکز آموزشی با حضور مسؤلین برگزار شد.

«نعمتی» مسؤل غرفه‌های نمایشگاهی ورکشاپ نیز با تبریک هفته مهارت گفت: به علت این هفته از آموزشگاه‌های مهارتی در رشته‌های آرایشی و پیرایشی، خیاطی و صنایع چوب و معرق، صنایع دستی و چرم در نمایشگاه ورکشاپ یکروزه شرکت کردند تا بتوانند مهارت آموزی را به فرزندان آموزش دهند.

وی در ادامه بیان کرد: هر فردی در خانواده خود از مهارت شروع کند در کار و اشتغال می‌تواند مثمر ثمر باشد.

«زهرا شهابیان» از آموزشگاه طراحی و دوخت در شیرگاه که با سابقه حدود بیست و پنج سال کار خیاطی و پنج سال آموزشگاه طراحی و دوخت اذعان داشت: بخاطر علاقه به خیاطی از سوم راهنمای تابستان‌ها به یادگیری خیاطی کردم تا پایان دیپلم مدرسه دیپلم خیاطی هم گرفتم؛ و بعد از دیپلم در سال ۹۲ وارد دانشگاه رشته طراحی و دوخت شدم و مدرک کارشناسی طراحی دوخت وارد بازار شدم و هر چه به پیش میرویم علاقه و اشتیاق برای آموزش در ما بیشتر می‌شود.

«زینب خادمی» مدیر آموزشگاه خیاطی ناهید شهر زیراب با ۴۰ سال سابقه کار و ۳۰ سال راه اندازی آموزشگاه خیاطی در این نمایشگاه شرکت کرد.

«یزدانی» مدیر و موسس طراحی و دوخت مشکات پلسفید با سابقه کار ۳۶ ساله از سال ۱۳۸۰ آموزشگاه را با هدف آموزش به کار آموزان در منطقه محروم ایجاد کرد تا به شهر‌های همجوار مراجعه نکنند.

وی گفت: افتخار می‌کنم به کار آموزانی که الان خود کسب درآمد دارند و مهارت کسب کردند و الان خود آموزشگاه دارند.

«عزیزی» مدیر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای قارچ تک نیز بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد در رشته‌های امور زراعی، و پرورش قارچ خوراکی و کشت و کار گلخانه‌ای و پرورش زعفران، پرورش زنبور عسل، پرورش بلدرچین و بوقلمون است.

وی مراحل تولید قارچ دکمه‌ای برای مهارت آموزی در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. در غرفه آرایشی و پیرایشی نیر از آموزش رایگان برای بافت کارآموزان استقبال شد. همچنین غرفه صنایع چوب خانواده امیری که کارآفرین شهر زیراب هستند با فرزندان حضور داشتند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها